O nas i o grze

O Autorze

Michał Jurkiewicz – szczęśliwy mąż żony Kasi i ojciec dwóch dorosłych synów. Na co dzień zaangażowany jako doradca życia rodzinnego
i mediator w Specjalistycznej Diecezjalnej Poradni Życia Rodzinnego

Geneza gry

Jednym z tematów jaki powtarza się w trakcie spotkań z małżeństwami jest problem z prawidłową komunikacją. Trudności często są przyczyną oddalania się od siebie małżonków, nieporozumień czy poczucia braku wzajemnego zrozumienia. W trakcie nauki prawidłowej komunikacji często okazuje się, że napotykamy na przeszkody wynikające z braku umiejętności kontaktowania się ze swoją sferą emocjonalną (co teraz przeżywam) oraz trudności w prawidłowym rozeznaniu jakie bodźce wywołują dane stany emocjonalne. Do tego, oprócz wymienionych przyczyn, dochodzi ubogie słownictwo, szczególnie określające emocje i uczucia, które determinują nasze codzienne reakcje i zachowania.

Przyjemne z pożytecznym

Dlaczego stworzyliśmy nową grę i czym różni się od innych. osobiście brakowało nam przydatnych pomocy do nauki prawidłowej komunikacji. Dodatkowo niektóre osoby nie chcą lub nie potrafią uczyć się jedynie poprzez czytanie książek czy internetowych poradników lub słuchanie wykładów. Wiadomo również, że zapamiętujemy lepiej jeśli jesteśmy zaangażowani w sam proces nauki. Z pomocą przyszły też „narzekania” małżonków, że coraz częściej spędzają czas osobno. Dlatego gra stała się oczywistą propozycją, która umożliwia zarówno spędzenie czasu w konstruktywny sposób jak i skorzystanie z jej walorów edukacyjnych.

Nasza gra nie jest jedynie propozycją przypomnienia małżonkom tematów na które warto rozmawiać, nie jest też zmuszaniem do poruszania niewygodnych tematów i nie jest również przesłuchiwaniem współmałżonka. Nasza gra zachęca do świadomego konstruowania swoich wypowiedzi, wykorzystywania słów, które wyrażają między innymi stan emocjonalny, poszukiwania wspólnego zdania w sprawach spornych. Zasady gry zgodne z kanonem prawidłowej komunikacji eliminują błędy. Małżonkowie w trakcie jednej gry rozmawiają na jeden wybrany przez siebie temat, wypowiedzi są naprzemienne co jednocześnie wymusza uważność w słuchaniu współmałżonka. Gra umożliwia prowadzenie rozmowy na dowolnym poziomie. Może być to jedynie rozmowa w celu ustalenia codziennych spraw, a może być to bardzo głęboka rozmowa o trudnościach osobistych jakie przeżywają małżonkowie.

Pomysł to nie wszystko

Choć dobry pomysł to podstawa to szybko okazało się, że jest sporo zadań aby go zrealizować. Zaczęło się chyba w 2016r. Kiedy to samodzielnie przygotowałem prototyp gry i wydrukowałem w ilości 10 egzemplarzy. Nie był to szczyt marzeń ale można było już testować. Testowaliśmy głównie w trakcie warsztatów dla małżeństw prowadzonych jako jednodniowe lub w trakcie wakacyjnych rekolekcji. Czasem wykorzystywałem je na spotkaniach z parami. Dość szybko zebraliśmy pochlebne opinie co zachęciło nas do wydania gry na użytek prywatny dla zainteresowanych małżeństw. Chcieliśmy jednak aby zarówno grafiki jak i materiały użyte były na wysokim poziomie dlatego zaangażowaliśmy młodą ale utalentowaną Anną Pszonak, która wykonała zarówno ilustracje jak i całe opracowanie graficzne i skład a druk zleciliśmy producentowi kart do gry z Krakowa. Prace zakończyły się w grudniu 2018r. Planowane wydanie gry na 2019r. Chcemy aby gra była dostępna dla każdego małżonka dlatego dokładamy wszelkich starań aby koszt produkcji był na jak najniższym poziomie.

Chcesz pomóc?

Możesz pomóc na różne sposoby. To kilka tych, które spowodują, że gra będzie służyła potrzebującym małżonkom:

  1. Możesz pomóc finansowo wpłacając darowiznę na konto Duszpasterstwa Rodzin Diecezji Gliwickiej z dopiskiem „Przekonaj mnie”
    Pekao S.A. I O/ Gliwice  78 1240 1343 1111 0010 0621 2620
  2. Możesz nabyć ją dla współmałżonka na prezent lub z innej okazji.
  3. Możesz przekazać innym informację o grze i zachęcić do jej nabycia. Plakat, ulotka, polubienie na portalach społecznościowych, informacja email (wszelkie materiały graficzne zostaną wkrótce zamieszczone na tej stronie)
  4. Możesz przekazać nam swoje uwagi na temat gry postaramy się je uwzględnić w kolejnych wydaniach.